Algemene verkoopsvoorwaarden
-
INLEIDENDE BEPALING
Onderstaande verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle commerciële transacties met betrekking tot de door OOLLIN verkochte producten met uitsluiting van alle andere voorwaarden (tenzij bij uitdrukkelijke schriftelijke afwijking en in onderling overleg tussen de partijen). Het loutere feit van het plaatsen van een bestelling op de website OOLLIN leidt tot de aanvaarding van de onderstaande verkoopsvoorwaarden.
-
IDENTITEIT VAN OOLLIN
Vinobilis bvba
Drukpersstraat 4
1000 Brussel
België
Email: info@oollin.eu
Telefoonnummer : 0476 422362
BTW identificatienummer: BE 0462.221.925
-
BEGRIPPEN
Voor de toepassing van deze verkoopsvoorwaarden of voor de begrippen op de site OOLLIN wordt verstaan onder:
-
-
OOLLIN: De website van OOLLIN waar de producten worden aangeboden en verkocht aan de klanten. Het geheel van de domeinnamen (.be, .fr, .eu, .com,..) en de gekoppelde domeinnamen worden vermeld onder de naam OOLLIN.
-
Klant: Elke natuurlijke- of rechtspersoon, handelingsbekwaam die een bestelling doorgeeft via de website OOLLIN.
-
Bestelling: De aanvraag door de klant tot sluiting van een verkoopovereenkomst tussen OOLLIN en de klant van OOLLIN met betrekking tot de producten die worden aangeboden via OOLLIN website.
-
Product fiche: Geeft de informatie (teksten, foto’s, ,…) in verband met een product dat te koop wordt aangeboden via de website van OOLLIN.
-
Producten: Alle goederen te koop aangeboden door OOLLIN via de website OOLLIN.
-
Transactie: Het geheel van de handelingen, veiligheidsverplichtingen, autorisatieprocessen en akkoorden inherent aan de betaling van producten die besteld worden via credit card of ieder andere middel van virtuele transactie via de website.
-
-
AANVAARDING VAN DE VOORWAARDEN
De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene verkoopsvoorwaarden en verklaart – door het plaatsen van een bestelling – deze onvoorwaardelijk te aanvaarden. De validatie van de bestelling geldt als aanvaarding van de algemene verkoopsvoorwaarden.
-
VOORWERP
OOLLIN biedt met haar online-verkoop website producten aan.
De klant bezoekt de website en door middel van het vullen van zijn winkelwagentje, plaatst hij de bestelling van de producten die hij geselecteerd heeft tijdens zijn bezoek aan de website (artikel 6). De aangekochte producten worden online betaald via één van de mogelijkheden aangeboden op de website (artikel 8). OOLLIN bevestigt de aanvaarding van de bestelling via e-mail en de producten worden aan de klant geleverd binnen de gespecificeerde termijn (artikel 7).
-
BESTELLING
Al de informatie bezorgd door de klant, als het coderen van gegevens die inherent zijn aan zijn bestelling, verbindt hem. OOLLIN kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor fouten die door de klant zijn begaan tijdens het ingeven van de bestemmingsgegevens (leveringsadres, facturatieadres, …) zoals vertragingen bij de levering of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren.
-
-
De automatische registratiesystemen bieden van nature een bewijs van de inhoud en de datum van de bestelling.
-
Na ontvangst van de aanvraag tot bestelling bevestigt OOLLIN aan de klant de aanvaarding van de bestelling door het versturen van een bevestiging op het e-mail adres dat de klant heeft meegedeeld bij het registreren van zijn bestelling. De verkoop zal niet eerder worden afgesloten dan vanaf de verzending van de bevestiging van de bestelling.
-
In het algemeen en zonder dat verdere uitleg nodig is, behoudt OOLLIN zich het recht voor om elke bestelling te weigeren of te annuleren, inclusief het geval van betalingsproblemen bij de betrokken bestelling of een geschil betreffende de betaling van een eerdere bestelling.
-
Indien het bestelde product niet in voorraad of niet onmiddellijk in voorraad is, zal OOLLIN via e-mail de klant over de vertraging van de levering inlichten. Indien de klant niet akkoord is met de vertraging, kan hij zijn bestelling wijzigen of annuleren.
-
Enkel handelingsbekwame personen naar het Belgische recht kunnen een bestelling plaatsen.
-
-
LEVERING
-
Na bevestiging van de bestelling en aanvaarding van de betaling door het orgaan belast met de transactie, verbindt OOLLIN zich er toe om de bestelde producten naar de klanten te sturen op het opgegeven leveringsadres, rekening houdend met een algemene vertraging van één tot drie dagen afhankelijk van de bestemming.
-
Door het plaatsen van een bestelling, engageert de klant zich voor de regeling van ontvangst van de goederen, alle belastingen, rechten en andere huidige en toekomstige kosten te wijten aan de titel van levering van de bestelde goederen. De solidaire aansprakelijkheid van OOLLIN kan in dat opzicht niet spelen.
-
De levering gebeurt door de BPost. De tarieven van levering zijn beschikbaar op de site OOLLIN.
-
Bij de ontvangst van de bestelde goederen, moet de klant of de bestemmeling de goede staat van het geleverde goed nagaan en kennis nemen van de gebruiksvoorwaarden en instructies die aan hem werden verstrekt. In de hypothese dat één of meerdere bestelde producten gebrekkig of beschadigd zijn, wordt aangeraden dat de klant of de ontvanger dit onmiddellijk kenbaar maakt op het moment van de levering van het pakje en/of ons contacteert via onze contactpagina op de website.
-
Als een pakket niet is ontvangen ondanks de verschillende passages van de vervoerder (maximum drie passages), wordt het teruggezonden aan OOLLIN en de bestemmeling wordt verwittigd via e-mail. Een bijkomende levering kan door de koper gevraagd worden en hij zal de kosten ervan dragen.
-
-
KLACHTEN
-
Om het risico van inbreuk op de rechten van de consument te voorkomen, wordt het aanbevolen om claims die betrekking hebben op een zichtbaar en/of kwalitatief gebrek van een artikel of het ontbreken hiervan bij de levering, zo snel mogelijk te signaleren aan OOLLIN. Dit dient duidelijk en uitgebreid te gebeuren. Het is aangeraden om een eventuele klacht de melden via de contactpagina of per email aan info@oollin.eu.
-
Bij OOLLIN ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door OOLLIN binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
-
-
TERUGGAVE
– In overeenstemming met de van kracht zijnde wetgeving inzake de verkoop op afstand (wet van 21 December 2013), heeft de klant het recht afstand te doen van zijn aankoop zonder boete en zonder opgave van redenen: voor alle producten is het herroepingsrecht van toepassing VOOR de verzending van het pakje door OOLLIN. Om deze vraag tot herroeping in te dienen, volstaat het dat de klant:
– ofwel de klantendienst contacteert via de contactpagina.
– ofwel een e-mail verstuurt naar info@oollin.eu.
De klant beschikt over een tijd van veertien kalenderdagen te rekenen vanaf de ontvangst van de bestelde goederen om ze terug te sturen naar OOLLIN tegen omwisseling of restitutie. Om de restitutie of omwisseling te verkrijgen, moet de klant op zijn kosten (overeenkomstig Art. VI.51 § 1.) en onder zijn verantwoordelijkheid de nieuwe producten terugsturen naar het volgende adres: OOLLIN, Drukpersstraat 4, 1000 Brussel (België). Indien mogelijk is het aangewezen de/het product(en) in hun originele, volledige verpakking terug te sturen en een kopie van de aankoopfactuur.
Indien de goederen naar OOLLIN werden teruggestuurd onder de juiste voorwaarden en binnen de juiste tijd, engageert OOLLIN zich ertoe de betalingen van de klant te vergoeden en dit zonder kosten. De verzendingskosten voor het terugsturen van de producten worden niet terugbetaald door OOLLIN (tenzij de fout aan OOLLIN toe te schrijven is). De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen.
-
-
De consument kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor goederen waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
-
-
PRIJS
-
De prijs vermeldt in de bestelbevestiging is de definitieve prijs uitdrukkend alle bijhorende kosten en inclusief BTW. Die prijs bevat de goederenprijs, de behandelingskosten, kosten van verpakking en bewaring van de producten en de transportkosten.
-
OOLLIN behoudt zich het recht om de prijs te wijzigen op elk moment, maar de producten worden gefactureerd op basis van de geldende tarieven op moment van de registratie van de bestellingen.
-
-
BETALING
-
De prijs van de goederen is te betalen door één van de betalingsmiddelen voorgesteld op de dag van bestelling.
-
De bescherming tegen een frauduleus gebruik van de middelen van betaling gebruikt voor de transactie met name als gevolg van piraterij tegen mogelijke betwistingen van betaling van postwissels is verzekerd door de maatschappij MOLLIE B.V.
-
De bestelling gevalideerd door de klant wordt niet effectief dan wanneer de instelling voor de beveiligde bankbetaling en de maatschappij MOLLIE B.V. hun akkoord hebben verleend ivm de uitvoering van de transactie. In geval van weigering van de instelling voor de beveiligde bankbetaling of van de maatschappij MOLLIE B.V., zal de bestelling automatisch worden geannuleerd en de klant verwittigd worden via e-mail.
-
De informatie over de bestelling maakt onderwerp uit van een geautomatiseerde verwerking van gegevens aldus is de verantwoordelijke MOLLIE B.V. Die geautomatiseerde verwerking van gegevens heeft tot doel te strijden tegen fraude met de bankkaart. MOLLIE B.V. en OOLLIN zijn de gegevensontvangers in relatie met de bestelling. Het ontbreken van gegevens in relatie met de bestelling verhindert de realisatie en analyse van de transactie. In geval van frauduleus gebruik van een bankkaart, van een onregelmatige verklaring of een anomalie, kunnen de gegevens in relatie met de bijhorende bestelling en de niet-betaling voorwerp uitmaken van een opname in een bestand van incident van betaling.
-
-
AANSPRAKELIJKHEID
-
OOLLIN kan in geen enkel geval en op geen enkele manier aansprakelijk worden gehouden voor schade van allerlei aard die kan resulteren uit een slecht gebruik van de gecommercialiseerde producten.
-
De aansprakelijkheid van OOLLIN kan eveneens niet worden weerhouden voor mogelijke veranderingen in de producten aangebracht door de fabrikanten.
-
De aansprakelijkheid van OOLLIN zal in elk geval beperkt zijn tot het bedrag van de bestelling en kan niet in twijfel worden gebracht voor kleine vergissingen of nalatigheden die hadden kunnen voortbestaan ondanks de voorzorgsmaatregelen genomen in de presentatie van de goederen. Inclusief, de foto’s gepresenteerd op de site worden verstrekt louter als voorbeeld. In geen enkel geval kan een wijziging van de verpakking of van de inhoud van een goed worden ingeroepen in geval van afwijking in vergelijking met de foto beschikbaar op de site.
-
-
GARANTIE
-
Alle producten aangekocht bij OOLLIN genieten van de wettelijke garantie voortvloeiende uit de artikelen 1649bis et.seq. van het Burgerlijk Wetboek, voor een gebrek aan overeenstemming op het ogenblik van de levering van het Product, op voorwaarde dat de klant het gebrek niet kende of niet geacht wordt het te kennen op het ogenblik van de sluiting van de overeenkomst, en dit, voor zover het gebrek zich voordoet binnen twee (2) jaar na de levering. De klant dient OOLLIN schriftelijk op de hoogte te stellen van zijn intentie beroep te doen op de wettelijke garantie, ten laatste binnen twee (2) maanden te rekenen vanaf de dag waarop hij het gebrek heeft vastgesteld. De terugzendingskosten van het niet-conforme product zullen door OOLLIN worden gedragen, voor zover ze zullen uitgevoerd worden door de postdiensten vertrekkend vanuit België. Niettemin, zal de klant alle risico’s dragen verbonden aan het verlies van het produkt gedurende de hele duur van de teruggave operatie. De teruggavekosten zullen gecrediteerd worden in de vorm van een aankoop bon, met een waarde op de volgende bestelling, of inbegrepen zijn in de eventuele teruggave.
-
In geen enkel geval kan OOLLIN verantwoordelijk worden gehouden voor het niet-respecteren van wet- en regelgeving van kracht in het land van ontvangst. De eventuele aansprakelijkheid van OOLLIN is uitsluitend beperkt tot de waarde van het product in kwestie, bepaald volgens de datum van verkoop.
-
De klant kan contact opnemen met de klantenservice door het invullen van het formulier dat men kan terugvinden op de website onder de rubriek ‘contact’.
-
OOLLIN verbindt zich ertoe om de gedragscode van het e-commerce te respecteren om de consument de nodige waarborgen te bieden, waardoor er een essentiële vertrouwensrelatie kan worden opgebouwd tussen verkopers en kopers op het vlak van verkoop op afstand, met focus op e-commerce.
-
-
PERSOONSGEGEVENS
-
Het verzamelen van persoonsgegevens ten behoeve van de verkoop op afstand is verplicht. Deze informatie is essentieel voor de verwerking en versturing van bestellingen. Het gebrek aan informatie leidt tot de niet-validatie van de bestelling.
-
OOLLIN is onderworpen aan de Belgische wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonsgegevens, gewijzigd door de wet van 11 december 1998, welke rekening houdt met de EU-richtlijnen van 24 oktober 1995. Die wet voorziet dat ondernemingen die persoonsgegevens verzamelen de toestemming moeten hebben van de betrokken persoon. De gegevens moeten nauwkeurig zijn en moeten worden verzameld voor een specifiek, duidelijk en wettelijk doel. Iedereen moet toegang hebben tot zijn persoonsgegevens en moet het recht hebben om ze te kunnen wijzigen. In overeenstemming met de wet wordt de verwerking van de persoonsgegevens van klanten geregistreerd bij de commissie tot bescherming van het privéleven. De klant beschikt over een recht op toegang, een recht tot aanpassing, een recht tot verbetering en van afschaffing van de betreffende gegevens dat hij kan uitoefenen bij OOLLIN.
-
OOLLIN verbindt zich er toe om de gegevens van zijn klanten nooit aan derden door te geven.
-
De klant heeft de mogelijkheid om inzage in zijn persoonsgegevens te krijgen en die te verbeteren via het contact formulier.
-
-
INTELLECTUELE EIGENDOM
De teksten, paginavermeldingen, illustraties, foto’s, datasheets en andere illustratieve elementen op de website zijn beschermd door het auteursrecht en in het algemeen door de principes van het recht op intellectuele eigendom. De inhoud van de site OOLLIN mag niet worden gekopieerd. Niets mag worden veranderd, niets mag op een andere site worden geplaatst, niets mag worden gepubliceerd in welke vorm ook zonder geschreven voorafgaande toestemming van OOLLIN. Deze site kan ook teksten, illustraties en andere elementen bevatten die door de auteursrechten van derden beschermd zijn. OOLLIN geeft op geen enkele manier en in geen enkel geval de toestemming om hun intellectuele eigendom, noch die van derden te gebruiken.
-
TOEPASSELIJK RECHT BIJ GESCHILLEN
-
Indien er moeilijkheden ontstaan tijdens de uitvoering van een overeenkomst, verbinden de klant en OOLLIN zich er toe om – alvorens gerechtelijke stappen te ondernemen – de mogelijkheid te onderzoeken om tot een minnelijke schikking te komen. Indien dit geen oplossing biedt zijn enkel rechtbanken van Brussel bevoegd om kennis te nemen van eventuele vorderingen, ongeacht de plaats van levering of de woonplaats van de klant. De overeenkomsten en alle juridische verslagen tussen de klant en OOLLIN zijn onderworpen aan het Belgische recht.
-
OOLIN is aan geen enkele buitengerechtelijke arbitrage onderworpen in geval van klachten en betwistingen.
-
Er bestaat nu een ODR-platform (Online Dispute Resolution) die erop is gericht om de consument en de onderneming zowel op nationaal als grensoverschrijdend vlak hun onderlinge geschillen op een snelle en efficiënte wijze te beslechten. Deze instantie zal als een scheidsrechter optreden om zo een oplossing te bieden.
-